1 Haziran 2014 Pazar

Ondo Dürüm - Alibeyköy


Merhabalar, ağzımızın tadı bozulmasın demekle yetinmeyip, ağzımız tatlansın diyerek lezzetin peşinden koşan çok kıymetli gurme mekan okurları. Bugün sizlerle benim için çok özel bir yere sahip olan bir mekanı tanıştıracağım. Beni tanıyanlara ''yemekfilozofu'nun dilinden düşürmediği 3 mekan neresidir?'' diye sorsanız bu mekanı es geçmeyeceklerinden adım gibi eminim. Hatta onlar şu an bu satırları okurken nereden bahsettiğimi anladılar bile :) evet evet ''Ondo Dürüm''den bahsediyorum.



Sizlere İstanbul'da kebap diyince aklınıza gelmesi elzem olan bu mekanı anlatmaya başlamadan önce beni bu mekanla tanıştıran müdürlerin en gurmesi Kadir Abi'me saygı ve selamlarımı yolluyorum. Bir diğer yandan da bu mekanla tanıştırdığım ve şu an mekanın müdavimi olan onlarca arkadaşımı sevgiyle kucaklıyorum:) ve son olarak ta uyarıyorum!!! Şu an bu yazıyı okuyan ve bu mekanı bilmeyip ilk kez deneyecek sevgili okurlarım; mekan yüksek miktarda bağımlılık yapar :))



Bu iddialı girişin ardından gelelim her yıl gördüğü ilgi nedeniyle mekanı biraz daha büyüten ve bu gidişin doğru orantılı olacağını düşünürsek, 10 yıl sonra İstanbul'un ilk kebap apartmanı olarak nam salacak, Alibeyköy'ün güzide kebapçısı Ondo Dürüm'e.


Öncelikle haftanın hangi günü hangi saatte giderseniz gidin, kapıdan girişinize birlikte büyük bir kalabalıkla karşılaşacağınızı bilmenizi isterim ama bu kalabalığa rağmen sizi girişte mekan sahipleri harika bir güleryüzle karşılıyor. (Yaklaşık 20 kere gitmişimdir, istisnası mevcut değildir.) İçinizi ısıtan bu girişin ardından masanıza kurulduğunuzda sipariş olarak ne vereceğim diye sorarsanız ilk gidenler için açlık durumunuza göre 1 ya da 1,5 karışık söylemenizi tavsiye ederim. Çünkü mekanın tüm ürünleri o kadar lezzetli ki ilk olarak hepsinden tadarak hangisinin favoriniz olacağına sizin karar vermenizi istiyorum. Benim tavsiyeme gelince; tavuk şiş istisnasız İstanbul'un en iyisi. Hadi canım abartıyorsun. Tavuk işte ne kadar iyi olabilir? dediğinizi duyar gibiyim. Hodri meydan!! Tamamen but etinden, özel bir sosla hazırlanan tavuk şişin lokum kıvamındaki efsane lezzeti bence tartışılmaz.

Kesinlikle denemelisiniz. Çöp şiş bağımlısı ondocular sözüm size!! Hala denemediyseniz aklınızı başınıza devşirin :) çöp şiş demişken, mekanın diğer lezzetli ızgaraları ise tabii ki çöp şiş ve ciğer şiş. Ama şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim. Bu mekanın tüm yemekleri kesinlikle kalbur üstüdür.

Gelelim mekanın üzerinde durmamız gereken ikinci noktasına. Tabii ki ikramlar. Kebaplardan hemen önce gelen ezme salata, yeşillik, çiğ soğan salatası ve ve ve ve ve (evet geliyor, o geliyor, masanın vazgeçilmezi geliyor...ondocuların gözlerinin parladığını görür gibiyim:)) soslu pişmiş soğan (pişmiş biber ve domatesler servis edilir.) yanda resmini gördüğünüz bu ikram her ne kadar yan rol gibi görünse de masanın aktörlerinden. Soğanı sevmeyen bir çok arkadaşımın bu soğanı nasıl bayılarak yediğini hatırlıyorum da... Siz de onlardansanız eller yukarı!!! Korkarım artık soğan yiyeceksiniz :) Özetlemek gerekirse bu ikramlar memleketim Adana'yı aratmayacak cinsten.


Ohh doyduk çok şükür diyip, hesabı mı istiyorsun? Etmee!!! Bu mekandan tatlı yemeden kalkmayı mı düşüyorsun? Etmee!!! Kabul edelim iyi yedik deyip tatlıya yer kalmadığını mı düşünüyorsun?? Düşünme!!! Söyle bir TRİLEÇE...Çünkü Balkanların o meşhur tatlısını İstanbul'da en iyi yapan yerdesin. Daha önce Fatih'deki Baltepe Pastanesinde,  Mecidiyeköy'deki Balbadem pastanesinde ya da süleymaniyedeki kuru fasulyecilerde yedim ben bunu mu diyorsun? Unut onları... Çünkü trileçenin mekanı burası(mekanda spesiyal tatlı olarak da bilinir).


 Süt ve karamelin inanılmaz uyumu, muhteşem hafifliği ile 3 farklı süt kullanılarak yapılan bu müthiş Balkan tatlısını denemden geçmeyin...Ama sırf hesabı başkası ödeyecek diye ikinci tatlıyı da söylemeyin!! Hesabı ödeyen kişi bu lezzetin farkında değilse ayıp olur:))


Uzun lafın kısası dostlar, İstanbul da kebap türevlerini yiyebileceğiniz fiyat/performans oranı en yüksek olan mekan ONDO DÜRÜM, tüm kebap severlere armağan olsun :) ne mutlu et severim diyene!!! - YemekFilozofu

Ne Yenir: tavuk şiş, çöp şiş, karışık kebap, trileçe

Fiyat: 9
Lezzet: 10
Servis: 9
Genel Değerlendirme: 10
F/P: 10


Adres:Karadolap Mh, Çırçır Cd, Gazi Sk, No:32 
Alibeyköy-Eyüp / İSTANBUL
http://ondodurum.com/index.php
tel: 0 212 427 05 05

1 yorum:

  1. Yemekleri gerçekten güzel. Ancak valeye aracınızın anahtarını bırakmayın, arabanın ANAHTARINI KAYBEDİP her gün kaybedebildiklerini söyleyecek kadar yüzsüzler. Gidip gelinen bir çok yoldan aracın yedek anahtarı ile gelerek acacımı alabildim. Daha sonra anahtarı buldular ve anahtar için verdikleri parayı geri aldılar ama gecen zaman için ve yakıt için bir girişimleri olmadı. Özür bile demediler, telafi etmemek bizim gitmemiz için bayağı bir beklettikten sonra kayıp olduğunu kabul etmişlerdi.

    YanıtlaSil